purple white and orange light

Näin taklaat kilpailijasi Googlessa!

Hakukoneoptimointi eli SEO tarkoittaa yksinkertaisesti verkkosivujen muokkaamista niin, että ne näkyvät korkeammalla hakukoneiden tuloksissa. Toisin sanoen – se tarkoittaa, että sinä tavoitat potentiaaliset asiakkaat ennen kilpailijoitasi!

Mitä on hakukoneoptimointi?

Miten hakukoneoptimointi vaikuttaa suoraan sivustosi kautta tapahtuvaan myyntiin ja mikä on hakukoneoptimoinnin hinta? Ensin kerromme mitä hakukoneoptimointi käytännössä selkokielellä on, miten se tuo sinulle euroja kassaan ja lopuksi kerromme mikä hakukoneoptimoinnin hinta on.

Tässä ensin hieman tilastoa Googlen kärkisijojen klikkauksista:

Eli, jos sata ihmistä hakee sinun tarjoamaasi palvelua kuukaudessa, heistä noin kolmasosa päätyy hakukoneoptimoidulle sivustolle, joka tulee hakutuloksissa ylimpänä. Sadasta noin kuusi katsoo viidennen sivuston, mutta enää kaksi jaksaa selata kymmenennen sivuston kohdalle.

Mitä jos sinun verkkosivusi ei ole lähelläkään ensimmäistä hakutulossivua? Silloin et saa Googlesta asiakkaita. Hakukoneoptimoinnin hinta tulee sinulle takaisin pitkäkestoisella, ilmaisella asiakasvirralla sivustollesi.

Ja huom!!! Emme tarkoita, että sinun pitäisi löytyä oman yrityksesi nimellä. Sillä todennäköisesti löydyt. Tarkoitamme niitä hakusanoja, joita ihmiset käyttävät, kun eivät vielä tiedä kenen asiakkaaksi haluavat – esimerkiksi “tilitoimisto Turku”. Nämä hakusanat, eli avainsanat, ratkaisevat sen, saatko uusia asiakkaita Googlesta vai et.

Miten hakukoneoptimointi voisi moninkertaistaa myyntisi?

Kun haet Googlesta vastausta, kuinka monesti klikkaat hakutulosten toiselle, saati kolmannelle sivulle? Harva niin tekee ja se näkyy suoraan myös eri sijoituksilla löytyvien sivustojen myynnissä.

Esimerkki: Avainsanalla “asianajaja Turku” haetaan keskimäärin 450 Google-hakua kuukaudessa. Jos yrityksesi on hakutuloksissa sijalla 1, se tuo arviolta 120 – 190 potentiaalista asiakasta kuukaudessa täysin ilmaiseksi sivuillenne.

Keskimääräinen konversioprosentti nettisivuilla on 1 – 5 %, jolloin huonoimmillaankin saisit 1-2 uutta asiakasta kuukaudessa. Jos sivustosi on rakennettu asiakkaan kannalta helpoksi löytää tarvitsemansa tiedon ja palvelut, voit saada kevyesti 6 – 9 uutta asiakasta kuukaudessa. Mitä se tarkoittaisi liikevaihdossasi?

Ja tämä vasta yhdellä avainsanalla. Mitä jos niitä olisi kolme, tai viisi tai jopa kymmenen?

Emme koskaan voi luvata Googlen tuloksissa ykköspaikkaa (vaikka senkin olemme toteuttaneet). Lupaamme sen sijaan, että teemme kaikkemme, jotta saisit myyntisi moninkertaistettua Googlen luonnollisten hakutulosten avulla, optimoimalla sivustosi useammalle eri hakutermille ja varmistamalla, että sivustosi johdattelee kävijät mahdollisimman sulavasti kohti myyntiä.

Miten Googlen ensimmäiselle sivulle pääsee?

Google tulkitsee erilaisten signaalien avulla mikä sivusto on tietoa etsivälle henkilölle hyödyllisin. Kaikkia signaaleista Google ei ole paljastanut, mutta yleinen arvio on, että niitä on yli 200.

Tärkeimpiä tekijöitä hakukoneoptimoinnissa ovat sivuston tekninen toimivuus, riittävä määrä hyvin optimoitua ja käyttäjäystävällistä sisältöä sekä sivuston uskottavuus Googlen näkökulmasta.

Google onkin koonnut ohjeistuksen, jota me noudatamme tarkoin! Näin sinun tarvitse ikinä pelätä, että sivustoasi rankaistaan kieroin keinoin tehdyn, eli black hat -optimoinnin takia. Meidän toimintamme kestää päivänvaloa – ja Googlen algoritmipäivitykset.

Hakukoneoptimoinnin paras puoli: työtä tehdään alkuun, mutta sen jälkeen voi heittää hanskat eteisen laatikkoon ja seurata kun tulokset vain paranevat.

Haluatko tutkia itse miten sivustosi tällä hetkellä sijoittuu hakutuloksissa?

Täältä löydät muutaman ilmaisen työkalun, joilla saat tietoa aiheesta. https://ahrefs.com/free-seo-tools

SEO-palvelumme sisältö

Me teemme sivustollenne tarkat analyysit, strategian sekä toimenpidesuunnitelman. Suunnitelman sisältö riippuu analyysien tuloksista ja koostuu osasta, tai kaikista näistä toimenpiteistä:

  • Syvällinen sivuston auditointi

  • Avainsana- & kilpailijatutkimus

  • Avainsanastrategia & sisältöideointi

  • Sivujen sisällön analysointi & optimointisuunnitelma

  • SEO strategia & aikataulu

  • Googlen työkalujen käyttöönotto

  • Strategian mukainen sesongit huomioiva optimointityö

  • Säännöllinen sisällöntuotanto

  • Korkealaatuisten linkkien hankinta

  • Jatkuva tulosten seuranta

  • Säännöllinen raportointi

  • Palaverit

Teemme sivustollenne aina ensin pika-auditoinnin, jonka pohjalta annamme tarjouksen.

sliced orange fruit in bowl
sliced orange fruit in bowl
two strawberry doughnuts with sprinkles
two strawberry doughnuts with sprinkles