Brändi-ilmeestä hyödyllinen brändikirja
Brändi syntyy yhdistelmästä erilaisia tekijöitä, kuten yrityksen arvot, visio, tuotteet, palvelut ja asiakaskokemus. Brändin perusta rakentuu yrityksen arvojen, visioiden ja tavoitteiden ympärille. Näiden perusteella muodostuu brändin ydinviesti ja sitä kantava tarina.
Brändin perusta
Brändin konkreettinen perusta muodostuu tuotteiden tai palvelujen ainutlaatuisuuden sekä asiakasarvon ympärille. Visuaalisten elementtien, kuten logon, väripaletin, typografian suunnittelu on olennainen osa brändin syntymistä. Ne auttavat brändiä erottumaan, jäämään mieleen ja olemaan tunnistettava.
Brändin viestinnän kautta välitetään sen arvoja, tarinaa ja lupauksia. Se tapahtuu monissa eri kanavissa, kuten markkinointimateriaaleissa, sosiaalisessa mediassa ja asiakaspalvelutilanteissa. Brändikirjaan kootaan ohjeistus siitä, kuinka yrityksen tulee näkyä kaikissa näissä eri kanavissa.
Lopulta brändi kuitenkin syntyy asiakaskokemuksen kautta. Yrittäjä voi näyttää, mitä hän haluaisi asiakkaiden tuotteestaan, tai palvelustaan ajattelevan, mutta asiakkaat päättävät itse uskovatko he mielikuvan vai eivät.
Mitä suunnittelemamme brändikirja sisältää?
Brändin perustiedot, eli yrityksen vision, mission, arvot ja tavoitteet.
Visuaalisen identiteetin elementit, kuten logo, väripaletti, typografia, kuvatyyli ja graafiset elementit sekä niiden käyttöohjeet eri viestintävälineissä.
Merkittävät käyttäytymisohjeet siitä, miten brändin visuaalisia elementtejä ja brändiä yleisesti tulee käyttää eri kommunikointikanavissa ja -tilanteissa.
Näytteitä siitä, miten brändin visuaalisia elementtejä tulee käyttää ja myös miten ei.
Ohjeet siitä, millainen kieli ja viestintätapa ovat linjassa yrityksen brändin kanssa eli niin sanottu tone of voice.
Käytännölliset työkalut ja pohjat, kuten logon eri versiot, väritaulukot ja typografiset työkalut.
Mikäli yritykselläsi on jo olemassaoleva brändi-ilme mikä kaipaa vain uudistamista, kysy tarjous!
Vesa Koskelainen
+358 40 779 1146
vesa@olivergroup.fi