blue and white star illustration

Tuloksellinen Instagram- ja Facebook-mainonta

Facebook-mainonta (nykyisin Meta-mainonta) on Facebookin sekä Instagramin alustalla tapahtuvaa maksullista kampanjointia. Instagram- ja Facebook-mainonnassa voidaan hyödyntää erilaisia mainosmuotoja, kuten yksittäisiä kuvia, videoita, kuvakaruselleja, sekä dynaamisia mainoksia. Lisäksi kampanjoissa voidaan kohdentaa tarkkaan mietittyjä viestejä erilaisille potentiaalisille kohderyhmille, kuten äidit, vasta kihlautuneet, Kuopiossa asuvat miehet jne.

Unohda boostaus!

Boostauskampanjat eivät ole sama asia, kuin systemaattinen, dataan pohjautuva mainonta. Jos et ole käyttänyt mainonnassa mainostiliä, asentanut pikseliä (nykyisin tietojoukko) sivustostollesi ja a/b-testannut erilaisia sisältöjä ja kohdennuksia, et ole hyödyntänyt Facebookin ja Instagramin koko potentiaalia.


Unohda siis alkeelliset boostauskampanjat, joiden kanssa toimit sokkona. Rakennetaan sinulle dataa keräävä ostopolku, jolloin jokainen askel on testattavissa ja mitattavissa. Instagram- ja Facebook-mainonta tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa erittäin laajan yleisön ja vieläpä hyvin kustannustehokkaasti!

Instagram- ja Facebook-mainonta – hinta ja paketit

Me tarjoamme erilaisia Instagram- ja Facebook-mainonnan paketteja riippuen tavoitteestasi, sekä budjetistasi. Palvelumme hinta ei sisällä Metalle maksettavaa mainosbudjettia. Suosittelemme varaamaan minimissään noin 10 €/pv mainosten levittämiseen.

Kevyt

  • Aloituspalaveri

  • Yhden kampanjan käynnistäminen kuukaudessa

  • Asiakas toimittaa mainossisällön

  • Kampanjan optimointi viikoittain

  • Raportit kuukausittain

  • Mainosbudjetti ja vaadittavien tilien luominen eivät sisälly kuukausimaksuun

Hinta alkaen 290 €/kk

Perus

  • Aloituspalaveri

  • Tarvittavien yritystilien perustaminen

  • Mainostilin + datanhallintatyökalujen käyttöönotto

  • Mainosstrategian suunnittelu

  • 1-2 kampanjan käynnistäminen kuukausittain

  • Teemme mainossisällöt

  • Kampanjoiden optimointi viikottain

  • Raportit kuukausittain

  • Mainosbudjetti ei sisälly kuukausimaksuun

Hinta alkaen 490 €/kk

Teho

  • Aloituspalaveri

  • Tarvittavien yritystilien perustaminen

  • Mainostilin + datanhallintatyökalujen käyttöönotto

  • Mainosstrategian suunnittelu

  • 2-3 kampanjan käynnistäminen kuukausittain

  • Teemme mainossisällöt

  • Kampanjan sisältöjen, kohdennusten jatkuva testaus ja optimointi

  • Mukautettujen kohderyhmien hyödyntäminen

  • Mainossisältöjen jakaminen myös orgaanisesti

  • Ohjeistus orgaanisen somen sisällöntuotantoon mainonnan tueksi

  • Raportit ja kehityskeskustelut kuukausittain

  • Mainosbudjetti ei sisälly kuukausimaksuun

Hinta alkaen 690 €/kk

Tehokas Instagram- ja Facebook-mainonta vaatii suunnittelua

Kuinka varmistetaan, että Instagram- ja Facebook-mainonnalla saadaan tuloksia aikaan? Ennen mainontaa täytyy olla selvillä selkeät viestit, sekä kohderyhmä. Viestien täytyy puhutella tavoiteltuja ihmisiä ja sisällön tulee tukea viestiä. Kuvien ja videoiden täytyy olla selkeitä, ja viestin täytyy olla nopeasti ymmärrettävissä, jottei kohdeyleisö siirry vain seuraavaan somepostaukseen. Instagram- ja Facbook-mainonta on tehokasta, kun muistaa seuraavat stepit:

  1. Määritellään tarkasti, minkälainen on haluttu yleisö ja suunnitellaan mainokset siten, että ne puhuttelevat oikeaa ihmistyyppiä.

  1. Asetetaan selkeät tavoitteet! Halutaanko mainonnalla esimerkiksi lisätä brändin tunnettuutta, kasvattaa myyntiä vai lisätä liidien määrää?

  1. Päätetään mainontaan budjetti ja optimoidaan mainoskampanja siten, että saat parhaan mahdollisen tuloksen. Tämä on se kohta, jossa me hyödynnämme kaiken osaamisemme auttaaksemme sinua saamaan enemmän, kuin sen mitä toivoit!

  1. Hyödynnetään erilaisia mainosmuotoja, kuten kuvamainoksia, videomainoksia ja karusellimainoksia iskevien viestien välittämiseksi mahdollisimman monipuolisesti.

  1. Seurataan kampanjasi suorituskykyä ja analysoidaan tuloksia viikoittain. Toimimattomat sisällöt poistetaan ja tilalle lisätään uusia sisältöjä testattavaksi. Myös kohdennuksia testataan toisiaan vastaan.

  1. Varmistetaan, että mainosviestit, kuvat ja brändin ulkoasu ovat linjassa brändisi identiteetin kanssa ja kokonaisuus on yhtenäinen – myös orgaanisen, eli ilmaisen somen puolella, kuin verkkosivullasikin.

  1. Testataan, testataan ja vielä kerran testataan, ja sitten lisätään tehoja, eli budjettia!

sliced orange fruit in bowl
sliced orange fruit in bowl
two strawberry doughnuts with sprinkles
two strawberry doughnuts with sprinkles